Frânt abisal

 

heavens?

heavens?

Mă furnică butonul dintre minte și cer.
Nu știu, nici nu vreau să-nțeleg vreodată
cine și când și cum este El,
..plăsmuire de viață pulsând disperată

Tot ce mișcă, ce bate, ce arde steril
nu poate sau nu vrea să se-oprească,
din mine un Eu se ridică febril…
adânc, aproape, abisul se cască

De pe maluri de mine mă agăț de bucăți,
fragmente de văz și auz călătoare,
în șuvoi de neant ce nu e pe hărți
și apasă butonul ce furnic-a uitare

un crud spectacul, un ..mise-en-abyme?
un vis în spirală, și dulce și chin?
conștiență de sine sau zbor spre sublim?
otravă în sânge?
reverie?
venin?

pas în oglindă?

pas în oglindă?

23 de gânduri despre „Frânt abisal

    • Eu sunt prima la ..reverie! Always. Asta chiar dacă deseeori, ..cruda realitate mă trezește brusc la …realitate 😕 De obicei, mă chinui să ..mă cufund repede la loc în somn și visare.. hi hi
      Iar pe de altă parte, veninul ..poate face minuni ca și ..leac, nu? ..depinde doar de doză. 😛 (…ca la orice, de altfel, dacă stau și mă gândesc bine)

      Apreciază

  1. Schimbare de ton… de registru… v-am citit pe amândouă… Hmmm butonul….
    Sunt la fel, adepta lui „ De ce nu?” într-un univers atotprimitor de la stele la bălți, de la mic la mare, de la cerc la pătrat. Conștientă de venin, votând cu seninul și iubind misterul „corolei” lui Blaga.

    Apreciat de 1 persoană

    • Bonton…, la unison! 😀 Registru semi-informal, as usual 😛
      Iar de la „misterioasa corolă” ..la „Mirabila sămânță” nu e decât ..un pas, 🙂 ..fie el și salt (nu neapărat al ..Profetului, dar neapărat ..În marea trecere) spre un subiectiv plin de obiectiv, fie și hmm.. butoane. Un pas ..plin de iubire de nou, ardere, schimbare, veșnică re..dimensionare/ configurare/ structurare/ …
      Și ..ditto! „Nu știu, nici nu vreau să-nțeleg vreodată”… (deșiii, cîteva petale culegem fără să vrem din ..”corolă” – e de-ajuns să o privim și ea respiră prin ochii noștri – …le …punem spre păstrare în cartea vieții , printre file de ..reverie senină, ok?) 😉

      Apreciat de 1 persoană

      • Culegem, că așa suntem noi, sau cel puțin încercăm. Dacă nu ne iese plângem, dacă ne iese plângem… ajungem să procedăm precum Arghezi : „Vreau să te pipăi și să urlu :Este!”
        Eh! Noi, complicați și triști și veseli și fericiți și nefericiți și mari și mici și … până la urmă doar oameni, ghem de gânduri și-ntrebări și culori și răsărituri și apusuri și…. Da, așa se termină. Neterminat. 🙂 Te pup. Și pe Chiți! 🙂

        Apreciat de 2 persoane

    • ..nici eu. 😉
      Poate e …”m(as)ina” ..timpului?… 😛
      Poate e pur și simplu atenție la una, la alta!?… 😮
      Poate e …”mă așez și ..muncesc, gândesc, ..foiesc, răscolesc, ..trăiesc, …zâmbesc” (vezi categoriile ..hi hi)
      Mulțumesc??? ^^’
      P.S. Și nu chiar în fiecare zi… (+ scriu, ..ba una, ba alta, de ceva timp, nu de doar 6 luni) 😉

      Apreciat de 1 persoană

    • …poate și asta, într-un fel. Deși „ideile” cele mai ..spume 😉 vin tot când ..fac treabă sau pur și simplu când merg sau mă plimb, adică atunci când (mă) gândesc/ aștept mai puțin și pășesc prin toate cele de zi cu zi .. 😀 ( și chiar, ..pe la pagina Înspre… am mai pus câțiva ..pași ) 🙂

      Apreciat de 1 persoană

        • Arată …ca în fotografiile tale!… 🙂 (dar nici tu nu ești mai prejos ..cu „poezia” din stilul tău, ..mașină, contaminată, infestată, …deja „intru în ..revizie/ service” o_O , …nu? )
          De-abia aștept să văd cum mai formulezi următoarele,… „pe ce combustibil”, „unde-mi fac plinul” și …”când decolez” ? 😀 😀
          Nu glumesc. Chiar mă inspiri cu stilul tău de a.. „funcționa” ..hi hi ..extra-simpatic

          Apreciat de 1 persoană

Comentariile nu sunt permise.